Verdienen op basis van abonnementen is een hit. Het zorgt ervoor dat je als ondernemer een terugkerend inkomen hebt. Daarnaast weten klanten precies waar ze aan toe zijn. Dat geeft zekerheid. Misschien werk je al met abonnementen en misschien nog niet omdat je twijfelt over lading administratieve handelingen die erbij komt kijken. Wees gerust. Dat valt echt ontzettend mee, als je maar de juiste tools gebruikt.
Handmatig iedere maand bijhouden wie wanneer gefactureerd moet worden met welk bedrag, dat is een tijdrovende klus. Gelukkig is daar software. Handige boekhoudprogramma’s die per periode, automatisch, zogeheten periodieke facturen uitsturen.
In de desktopversie van SnelStart is het mogelijk om periodieke verkooporders te maken. Per klant voer je éénmalig de order in. Daarna kun je deze overzetten naar een factuur en kun je aangeven dat dit om een abonnement gaat. Je vult de gewenste abonnementsperiode in en vervolgens wordt de factuur automatisch verzonden.
Op ons Kennisplein lees je stap voor stap hoe jij periodieke facturen kunt aanmaken.
Let op! Periodiek factureren is mogelijk vanaf pakket inBalans. Deze facturen maak je in SnelStart 12. Ben je nieuw in SnelStart 12 omdat je alleen in SnelStart Web werkt? Maak dan eerst een verkoopsjabloon aan. Dit is een klusje. Neem hier de tijd voor of schakel de hulp van ons als implementatie partner in !