Check de automatisch gemaakte boekingen
Bij iedere inkoop die je in SnelStart verwerkt geeft het programma een omschrijving mee die je eventueel kunt aanpassen. In een omschrijving wordt door SnelStart automatisch de naam van de leverancier gebruikt. Vervolgens koppel je er een grootboekrekening aan. SnelStart onthoudt deze koppeling tussen omschrijving en grootboekrekening. Bij een volgende boeking met een zelfde soort omschrijving laat SnelStart zien op welke grootboekrekening dit de vorige keren is geboekt. Je kunt de grootboekrekening in zo’n voorkeursboeking zo nodig wijzigen, zodat het programma ‘leert’ op welke grootboekrekeningen je deze omschrijving wilt boeken. Na het geven van een akkoord op de boeking is de factuur of bon meteen ingeboekt.
Je hoeft niet te wachten tot alle bonnen en facturen in het programma staan. Terwijl het programma de bestanden uploadt en verwerkt, kun jij al beginnen aan de controle van de automatisch gemaakte boekingen. Zo boek je zonder te wachten en met minder klikken alle inkopen in je administratie. Dat scheelt flink wat tijd.
Overzichtelijke pagina
Het uploaden en verwerken van bonnetjes en inkoopfacturen gebeurt nu op één pagina. Zo houd je beter overzicht. Na een klik op ‘Controleer je inkoopbonnen’ onder het invoervlak zie je alle boekingen die je nog moet controleren. Deze boekingen kun je eventueel sorteren met behulp van filters.
De vernieuwde functie is nu beschikbaar vanaf pakket InKaart. Over enkele weken is de optimalisatie ook doorgevoerd in het pakket InStap.