SoftConsult SnelStart Implementatie PartnerSoftConsult SnelStart Implementatie PartnerSoftConsult SnelStart Implementatie PartnerSoftConsult SnelStart Implementatie Partner
  • HOME
  • DIENSTEN
    • SnelStart Implementatie Partner
    • Bedrijfsprocessen en SnelStart
    • Ondersteuning
  • OVER ONS
  • PARTNERS
  • NIEUWS
  • CONTACT
  • 0592 869 804
  • info@softconsult.nl
De mailbox: zo zet je facturen razendsnel in je administratie.
januari 20, 2022
In 5 stappen weet je hoe je meer winst kunt maken
maart 10, 2022
Gepubliceerd door Irja Dijkhuis-Beuving op maart 3, 2022
Categorieën
  • Nieuws
Tags
  • Boekhouden
  • Boekhoudprogramma
  • InHandel
  • Makkelijk
  • SnelStart
  • SnelStartWeb
  • SoftConsult

Niemand begint een onderneming omdat de bijbehorende administratie zo leuk lijkt. De boekhouding blijft iets wat moet om aan de wettelijke verplichtingen te voldoen. Toch zorgt een goede administratie ook voor belangrijke inzichten, waardoor je beter kunt ondernemen. Het juiste boekhoudprogramma helpt je de administratie makkelijker en lichter te maken.

Wat voor boekhoudprogramma past bij je?

Hoe ziet jouw boekhouding eruit? Heb je grip op je administratie? Weet je bijvoorbeeld waar je winst vandaan komt? Heb je een realistisch beeld van je financiële gezondheid? Maak je gebruik van pak- of werkbonnen? Heb je te maken met terugkerende boekingen? Voor deze laatste opties heb je een uitgebreider boekhoudpakket nodig in plaats van een eenvoudig facturatieprogramma. In dit artikel leggen we uit welke extra mogelijkheden er zijn in het boekhoudprogramma inZicht. 

1. Gemakkelijk pakbonnen, bevestigingen en werkbonnen omzetten in een factuur

Je hebt vaak meerdere orders tegelijk lopen. De bedoeling is dat deze orders worden omgezet tot een factuur. Hoe makkelijk is het als je meerdere orders tegelijk kunt omzetten tot een factuur? Vanaf het pakket inZicht kun je in Orderbeheer meerdere orders tegelijk omzetten tot een factuur en deze tegelijk afdrukken.

2. Weten waar je winst vandaan komt door kostenplaatsen

Om efficiënt je winstgevendheid te verbeteren, wil je weten wat je op een bepaald project of product verdient. Door te werken met kostenplaatsen kun je kosten en opbrengsten koppelen aan een eenheid, afdeling, project of bedrijfsonderdeel. Hierdoor ontstaat een duidelijk overzicht van de verschillende kostenposten die er zijn binnen een bedrijf en kan er effectiever gekeken worden naar de kosten en opbrengsten. Vanaf het pakket inZicht kun je werken met kostenplaatsen. Je houdt grip op je financiën en je hebt altijd een eerlijk beeld van je situatie. Zo kun je makkelijker beslissingen nemen voor een gezonde toekomst van je bedrijf.

3. Assembleren van samengevoegde artikelen

Komt het voor dat je producten afzonderlijk verkoopt, maar dat sommige producten ook onderdeel zijn van een samengesteld product? Je verkoopt bijvoorbeeld tuinartikelen zoals een loungestoel, tuinstoel, tafel en parasol. Deze artikelen kunnen afzonderlijk worden verkocht, maar ook als complete set. Wanneer je werkt met voorraadbeheer en je wilt de voorraad goed sluitend houden dan kun je gebruikmaken van de optie assembleren artikelen in pakket inZicht.

Hiermee stel je in het samengestelde artikel in hoeveel aantallen je van de losse artikelen wilt toevoegen. De voorraad van het samengestelde artikel (complete set) wordt dan verhoogd en de voorraad van de losse artikelen wordt dan verlaagd. Hierdoor weet je dat je nog zoveel van een bepaald artikel hebt om los te verkopen en weet je ook hoeveel voorraad je nog hebt van complete sets.

4. Inzicht in je financiële gezondheid door transitorisch boeken

Transitorische posten helpen je om een realistisch beeld te krijgen van de financiële gezondheid van jouw onderneming. Een jaarfactuur van je huur geeft bijvoorbeeld een vertekend beeld, omdat je een lager maandresultaat hebt in de maand dat je de factuur betaalt, waardoor het lijkt of je cashflow niet op orde is. Vanaf SnelStart inZicht* kun je transitorisch boeken en worden bijvoorbeeld de kosten verdeeld over een langere periode. Bij een (opgeslagen) boeking in dagboek Inkoop vind je een knop Verdelen. Hiermee kun je de inkoopfactuur verdelen over een op te geven aantal maanden. Hoe je dit instelt en hoe je de transitorisch boeking maakt vind je in dit artikel.

5. Standaardboekingen maken

Je hebt regelmatig te maken met terugkerende boekingen. Bij sommige boekingen heb je met veel regels te maken zoals bij een salarisboeking. Het is dan fijn als je eenmalig deze boeking maakt en daarna alleen zoiets als de datum hoeft aan te passen. Zo maak je gemakkelijk een nieuwe boeking zonder dat het extra werk kost. Bovendien maak je minder snel fouten doordat je het automatiseert. Vanaf het pakket inZicht kun je een standaardboeking maken. 

TIP: Het boeken van transitorische posten moet goed gebeuren. Ken jij niet alle regels? Laat dit dan over aan je boekhouder of accountant. Die heeft alle kennis in huis.

Wil je meer informatie of heb je hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

Contact – SoftConsult

De mailbox: zo zet je facturen razendsnel in je administratie.
NEEM CONTACT OP
Share
1

Gerelateerde berichten

juli 28, 2022

Is jouw BTW oké ?


Lees meer
juli 28, 2022

Hoe corrigeer ik een ingediende btw-aangifte?


Lees meer
juli 12, 2022

SnelStart gaat samen met MyEmma en Pro Management


Lees meer

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

SnelStart Helpdesk
SnelStart Implementatie
SnelStart ondersteuning
SnelStart proberen
Gratis adviesgesprek
Boekhoudpakket kiezen
Contact
Over ons
Privacy beleid
Algemene voorwaarden

SoftConsult Assen & Groningen

Transportweg 14,
9405 PR Assen

Postbus 8518,
9723 BK Groningen

KvK: 77734165

0592 869 804

info@softconsult.nl

Volg ons op Facebook