Onbetaalde rekeningen, openstaande btw-aangifte, onverwerkte inkopen en je saldo. Heb jij dit allemaal overzichtelijk? Weet jij iedere dag hoe je er financieel voorstaat en of je je btw-aangifte al hebt gedaan? Krijg inzicht in je cijfers en laat je bedrijf groeien!
De SnelStart App en haar online dashboard zijn sleutelwoorden voor succes als het gaat om inzicht in je cijfers. Misschien ben je er al mee bekend, misschien ook niet: de SnelStart App. Een handige app waarmee je overal ter wereld de administratie kunt inzien, facturen stuurt, offertes maakt en meer. Een app waarmee je continu actueel inzicht hebt in je cijfers dankzij het dashboard. Je kunt online samenwerken met je boekhouder of accountant, óf heel eenvoudig zelf je boekhouding bijhouden. In dit artikel wil ik je meer vertellen over het online dashboard in de app. Want waar is dat nou eigenlijk goed voor?
Het online dashboard geeft in één oogopslag weer hoe jij er financieel voorstaat. Je hebt niet alleen inzicht in je banksaldo, je ziet onder andere ook hoeveel btw je moet betalen of ontvangt en hoeveel geld er nog binnenkomt via openstaande facturen. Vanaf één scherm heb je een goed overzicht van de financiële situatie van je bedrijf. Let op: wat je ziet kan verschillen per pakket. Werk je online samen met je accountant in de pakketten inOrde of inStap, dan neemt hij of zij je het meeste boekhoudwerk uit handen en kun je via het dashboard alleen gegevens bekijken, maar niet bewerken.
Het dashboard in SnelStart Web bestaat uit de volgende onderdelen: Saldo bank/kas, Openstaande verkoopfacturen, Gemiddelde betalingstermijn, Btw-aangifte, Omzet, Resultaat, Openstaande inkoopfacturen, Kas- en bankstroom, Ouderdomsanalyse en Top 10 klanten. Hieronder een paar modules uit het dashboard uitgelicht.
Hoeveel facturen staan er nog open? Zoveel?! Klik door naar het overzicht, controleer de facturen en geef aan of ze al betaald zijn. Nee? Stuur eenvoudig een herinnering. Kan dit nog makkelijker? Ja! Met de bankkoppeling worden betaalde in- en verkoopfacturen direct verwerkt en als betaald gemarkeerd in je administratie.
Wanneer je bij iedere factuur handmatig invult of deze per bank/kas is betaald (vanaf inKaart), dan wordt dit overgenomen in dit blokje. Stel je een bankkoppeling in? Dan wordt jouw saldo dagelijks automatisch bijgewerkt in het dashboard. In- en verkoopfacturen worden met een bankkoppeling gematcht aan de in- en uitgaven van je ingestelde rekening. Op die manier heb je altijd actueel inzicht, vanuit je boekhouding, in je zakelijke banksaldo.
Ieder kwartaal (of jaar/maand) komt hij weer voorbij: de btw-aangifte. Moet je betalen of krijg je geld terug? Heb jij enig idee over welke bedragen we het hebben? Als jij (of je accountant) je administratie bijhoudt in SnelStart zie je precies hoe hoog het te betalen of te ontvangen bedrag – op dit moment – is.
Of je nou je hele administratie uitbesteedt aan je boekhouder of accountant óf een groot deel zelf bijhoudt: het online dashboard in SnelStart Web geeft je altijd actueel inzicht. Wil jij dit ook proberen en heb je nog geen SnelStart-administratie? Neem hier contact met ons op en dan kijken we samen welk pakket bij jou past en probeer je het 30 dagen, geheel vrijblijvend